Adelaide Botanic Park Araucaria bidwilli (Bunya Buny of Bunya Pine) - 1/90
|
Adelaide Botanic Garden Bamboe - 2/90
|
Adelaide Botanic Garden Bamboe - 3/90
|
Adelaide North Terrace - 4/90
|
Adelaide Free City Connection Gratis vervoer door de binnenstad - 5/90
|
Adelaide North Terrace Schotse Kerk (1851) - 6/90
|
Adelaide North Terrace The Art Gallery of South Australia - 7/90
|
Adelaide North Terrace 'The life of stars', Lindy Lee (2018) - 8/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia 'Absence embodied’, Chiharu Shiota (2018) Onze gids vertelt - 9/90
|
Adelaide North Terrace - 10/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Kist met VOC embleem’ (1700-1800) Batavia (Jakarta) - 11/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Pakana halssnoer’, Ashlee Murray (2021) Tasmaanse zeeslakschelpen (regenboogkelp) - 12/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Portrait study (Wilhelmina ‘Minnie’ Watt)’, Andrew MacCormac (1859) - 13/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Evening shadows’, Louis Tannert (1889) - 14/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia Sofa, Hill & Son (ca 1850) Gemaakt van Red Cedar (reuzenlevensboom) - 15/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia Parfum houder, Henry Steiner (ca 1875) Een emoe torent hoog boven een verguld emoe ei met bonen parfumflesjes, een ontwerp van de naar Adelaide geëmigreerde Duitse zilversmid Steiner - 16/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘A break away!’, Tom Roberts (1891) Een veehouder probeert een stormloop van dorstige schapen in goede banen te leiden. Roberts was vooral geïnteresseerd in het vastleggen van beweging. - 17/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘The drifting wreck’, James Shaw (1878) - 18/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘The three shades’, Auguste Rodin (1883) Dit bronzen beeld bestaat uit drie identieke afgietsels van een eerder standbeeld van Adam, beïnvloed door Michelangelo’s fresco De schepping van Adam in de Sixtijnse Kapel in Rome. - 19/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Lavish gnashing’, Tom Moore (2021) - 20/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Old Irish couple’, Gladys Reynell (1915) - 21/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia 'An idyll', Rupert Bunny (ca 1900) - 22/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia 'The pink scarf', Hilda Rix Nicholas (1913) - 23/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Boulevard Waterloo, Brussels – winter’, Ambrose Patterson (1909) Detail - 24/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘The holiday group – the bathers’, George W Lambert (1907) - 25/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Mother and child’, Bessie Davidson (1914) - 26/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Schoorsteenmantel’, Maude Vizard- Wholohan (1907) Mahonie houtsnijwerk - 27/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Plink-a-plong’, Tom Roberts (1893) - 28/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia 'Mother and child', Florence Fuller (ca 1885) Detail - 29/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia 'Monaro pioneer', Hilda Rix Nicholas (1923) - 30/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia 'Landscape at Pentecost', Grace Cossington-Smith (1929) - 31/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Figure in red’, Godfrey Miller (1955) - 32/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Subway escalator’, Frank Hinder (1953) Legt de snelheid, beweging en energie vast van de houten roltrappen in Wynyard station in Sydney - 33/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia 'Marilla', Adelaide Perry (1932) - 34/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia 'The artist and her friend', John D Moore (1930) - 35/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Ruth’, Nora Heysen (1933) - 36/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘The sisters’, Arthur Boyd (1954) - 37/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Wonderful wondrous waterfall’, Seth Birchall (2023) - 38/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Other side of Rungutrjirpa (Simson’s Gap), Northern Territory, Albert Namatjira (1950s) - 39/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Sky piece (Melbourne, Barcelona, Madrid, Leon, Gijon, Palermo, Koh Samui)’, Teelah George (2023) - 40/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Meeting a mangrove’, Christopher Bassi (2024) Met een knipoog naar het scheppingsverhaal wordt door enkele aanraking het leven geschonken aan de rode mangrove - 41/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia Sa Simula (In the Beginning), Marikit Santiago 2024 Haar familie afgebeeld als oude Tagalog-goden met verwijzingen naar de Griekse en Romeinse mythologie - 42/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘The Velvet Underground (Lou Reed, Sterling Morrison, Maureen Tucker and Doug Yule) at Andy Warhol’s 33 Union Square West Factory’, Billy Name (1969) - 43/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Bianca Jagger at Halston’s house, New York’, Andy Warhol (1976) - 44/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia 217 glazen bollen van verschillende afmetingen creëren een dynamische cirkel, waarin enkele bezoekers zijn waar te nemen ... - 45/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Italian square’, Giorgio de Chirico (1951) Ariadne gelegen op het Piazza d’Italia van Turijn terwijl de stoomtrein door het midden sjokt - 46/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘The black watchful’, Lynette Yiadom-Boakye (2018) - 47/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Circe invidiosa’, JW Waterhouse (1892) Jaloerse tovenares Circe vergiftigt de zee om haar badende rivale Scylla te veranderen in een afschuwelijk zeemonster - 48/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Bacchantes vase’, René Lalique (1927) Nimfen vergezellen Dionysos, de god van de wijn - 49/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Dragonflies’ broche, René Lalique (1905) Libellen uit goud, Australisch opaal en emaille - 50/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Salmacis’, Julius LeBlanc Stewart (1898) - 51/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Human human – cloisonné bust 3’, Ah Xian (2001) - 52/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Lady Gaga: Mademoiselle Caroline Rivière’, Robert Wilson (2013) Lady Gaga verbeeldt in deze video Caroline uit het portret van Jean Auguste Dominque Ingres uit het Louvre. Tiener Caroline stierf binnen een jaar nadat het portret was voltooid. Allengs verschijnen een traan en een sneeuwgans in beeld als symbolen voor de kortheid en de schoonheid van het leven. - 53/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Untitled (tbomb)’, Daniel Boyd (2020) Verjaardagsfeest met familiepicknick op het strand - 54/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Prairie à Éragny’, Camille Pissarro (1886) - 55/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Onagadori on a cherry tree’, Michael Zavros (20233) - 56/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Forgiven’, George Harcourt (1899) - 57/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘River landscape with ferry’, Salomon van Ruysdael (1602) Salomon, telg uit de Hollandse familie van landschapsschilders, Van Ruysdael, die bestond uit de broers Salomon, Jacob Salomonszoon en Isaack en neef Jacob Isaackszoon - 58/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Pierre de Wissant, monumental nude’, Auguste Rodin (1887) Pierre was, samen met zijn broer Jacques, één van de zes burgers van Calais. - 59/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia Jacques de Wissant, monumental’, Auguste Rodin (1888) Jacques is onderdeel van de beeldengroep ‘De burgers van Calais’ - 60/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Pierre de Wissant, monumental nude’, Auguste Rodin (1887) - 61/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Priestess of Delphi’, John Collier (1891) Pythia, de priesteres, gezeten op haar tripod over sulfur damp, voorspelde zij de toekomst als het Orakel van Delphi - 62/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Pumpkin’, Yayoi Kusama (2016) - 63/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Poppet’, Augustus John (1928) - 64/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Personification of winter’, Rosalba Carriera (ca 1740s) - 65/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘The pinch of poverty’, Thomas Benjamin Kennington (1889) Een dakloze moeder met haar drie jonge kinderen verkoopt bloemen in een natte straat. Doek werd geschilderd in opdracht om de stedelijke armoede van London eind 19e eeuw onder de aandacht te brengen. - 66/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Why be born a slave?’, Jean Baptiste Carpeaux (1868) Een voorstudie voor de figuur Africa, onderdeel van de Parijse fontein ‘l’Observatoire’ in Jardin Marco Polo. Van dit beeld bestaan meerdere uitvoeringen, in marmer, brons, gips en hier de terracotta versie. - 67/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘A married couple’, Anthony van Dyck (1620) - 68/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Mary Milnes Gaskell at her easel’, Christina Robertson (1835) - 69/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Les animaux’, Karel Appel (1956) - 70/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Buck with cigar’, Marc Quinn (2009) - 71/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Zig-zag chair’, Gerrit Rietveld (ca 1937) Rietveld’s iconische zigzagstoel wordt evenals zijn beroemde rood-blauwe stoel nog altijd geproduceerd door het Italiaanse meubelbedrijf Cassina - 72/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Swan vase’, Thomas Allen (1876) Wedgwood-vaas beschilderd met bijbelse voorstellingen - 73/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘The Bowmore Artemis’, Romeins 2e eeuw (replica van een Grieks Artemis beeld) Diana, godin van de jacht, zet in wapperende tuniek een achtervolging in. - 74/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Woman artist giving a drawing lesson (self-portrait)’, Louise-Adéone Drölling (ca 1815) Louise vertegenwoordigt de nieuwe golf vrouwelijke kunstenaars die opkwam in Parijs na de Franse Revolutie, toen vrouwen eindelijk aan de academies mochten studeren. Ze beeldt zichzelf af met de rode sjaal. - 75/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Titian’s niece’, Valentine Cameron Prinsep (1883) - 76/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Cherry trees in full bloom at Arashiyama’, Utagawa Hiroshige (ca 1834) Famous places in Kyoto Lente met bloeiende kersenbomen langs de Hozu rivier - 77/90
|
Adelaide Art Gallery of South Australia ‘Men on the sea’, Clara Adolphs (1985) - 78/90
|
Adelaide Univeresity of Adelaide Graduation Ceremonies - 79/90
|
Adelaide Univeresity of Adelaide Graduation Ceremonies De vierkante hoed heet ‘mortarboard’ (specieplank) - 80/90
|
Adelaide Univeresity of Adelaide Graduation Ceremonies - 81/90
|
Adelaide Univeresity of Adelaide Graduation Ceremonies De vierkante hoed moet waterpas worden gedragen, niet naar achteren of opzij gekanteld! De rand moet zich één cm boven de wenkbrauw bevinden. Kwastjes altijd over rechterslaap dragen tot einde ceremonie, dan verplaatsen naar links! - 82/90
|
Adelaide Univeresity of Adelaide Graduation Ceremonies - 83/90
|
Adelaide University of Adelaide Facculty of Arts, Business, Law and Economics 'Lower Napier', Finbarr Dac (2019) - 84/90
|
Adelaide University of Adelaide Waterveredeelstation - 85/90
|
Adelaide University of Adelaide - 86/90
|
Adelaide Univeresity of Adelaide - 87/90
|
Adelaide Botanic Park In de bomen wonen Fllying Foxes, een vleermuizensoort - 88/90
|
Adelaide Richmond Street Free Little Art Gallery - 89/90
|
Adelaide Richmond Street Free Little Art Gallery - 90/90
|